D-tec-t, warmte uit hout.

Welkom op Natuurwetenschappen.nl Science Centrum
Google

Web www.natuurwetenschappen.nl
Onderwerpen

Registratie/Login Voorpagina Onderwerpen Uw profiel Nieuws inzenden Top 10
Web Links Artikel Archief Duidelijk lezen Leden Lijst Peilingen PriveBerichten
Over NW.nl Auteurs Inloggen

Google Adsence

Willekeurige Artikelen

PHP-Nuke
[ PHP-Nuke ]

·Elektromotor vervangt Benzinemotor
·Bijna electrocutie
·Inloggen niet mogelijk
· ? Verbannen.....?
·Kennis niveau onderzoek

Gebruikers Gebeuren
Welkom, Gast
Loginnaam
Wachtwoord
(Registreer)
Lidmaatschap:
Laatste: RusselSchu
Nieuw vandaag: 53
Nieuw gisteren: 94
Algemeen: 74696

Bezoekers Online:
Bezoekers: 79
Leden: 0
Totaal: 79

Vraagbaak NW.nl

Alle vragen zijn welkom over vanalles. We hebben de vraagbaak veranderd om sneller te kunnen werken. Klik hier om je vraag te stellen:

Vraagbaak

Nu.nl Nieuws
Er is een probleem met de koppen van deze site

Forum
Zoek in de forums

[ Index ]
Laatste berichten

Night Rider: met een auto in een rijdende auto rijden - 2015-01-12 10:51 Night Rider: met e...
lichtsnelheid 0 - 2014-10-27 23:46 lichtsnelheid 0...
Vreemd gebeuren hotelschakelaar.... - 2013-08-22 00:19 Vreemd gebeuren ho...
Duur jaar bij ontstaan aarde - 2013-08-22 00:18 Duur jaar bij onts...
Relativiteitstheorie - 2013-08-22 00:17 Relativiteitstheor...
wisselstroomweerstand van asynchrone machine in stergrootheid - 2013-08-22 00:17 wisselstroomweerst...
Licht/donker - 2013-08-22 00:16 Licht/donker...
eenvoudig thuis water laten bevriezen  - 2011-06-25 13:23 eenvoudig thuis wa...
elektrolyse op schepen - 2011-06-25 13:17 elektrolyse op sch...
FM ontvangst op de maan - 2010-02-10 18:11 FM ontvangst op de...

Powered by:
Splatt Forum v3.2!

Bewerkt door: ReLight

Natuurwetenschappen.nl Science Centrum : Index Babbel forum

zelfinductie
Auteur zelfinductie
sience

zoeker

Geregistreerd aan:
07-08-2006

OFF-Line

Geplaatst 27-01-2007 om 19:24   
Beste forum leden,

Ik had een tijdje geleden een vraag ingestuurd over zelfinductie maar deze is niet beantwoord wrsl om dat dit geen huiswerkvraag was. Misschien weten jullie het antwoord wel

Iedereen weet namelijk dat, er in een spoel een spanning wordt opgewerkt als er een veranderend magnetisch veld optreedt.

Nu zou ik graag willen weten WAAROM er een spanning wordt opgewekt bij een wisselend magnetisch veld.
Zou iemand mij dit natuurkundig verschijnsel kunnen verklaren.

Grtz

Profiel  www  Wijzig    Qouta  
harmen

Geregistreerd aan:
20-02-2005

Vanruinen

OFF-Line

Geplaatst 01-02-2007 om 14:49   
ik ben niet bepaald een expert op dit gebied
maar ik zal mijn best doen mijn visie op dit verschijnsel onderwoorden te brengen

magnetisme en elektrischiteid zijn beide deel van het elektromagnetisme (vandaar de naam elektromagnetisme) bij een magneetveld stromen de fotonen in bogen door de magneet. de bekende kringen van een magneetveld die je zo vaak bij plaatjes in boeken ziet. als deze fotonen door een draad gaan (een spoel is een heleboel draden zoals je weet) worden de elektronen beinvloed door het veld. ze gaan bijvoorbeeld met zn allen aan de kant waar de magneet is zitten. nu stelt zich dus een evenwicht in alle elektronen aan een kant is een evenwicht immers de elektronen verplaatsen zich niet meer.als de magneet zich nu ten opzichte van de draad beweegt gaan de elektronen in de draad zich dus ook verplaatsen. dit kun je het beste demonstreren met het zwaartekrachtveld van de aarde. stel je een plastic kubus met knikkers erin voor. de knikkers liggen allemaal op de bodem. er is dus een evenwicht. als we nu de kubus gaan draaien ontstaat er een beweging omdat het zwaartekrachtveld ten opzichte van de kubus zich verplaatst. nu gaan de knikkers zich dus bewegen en geven energie af. die energie is voor ons meetbaar als elektrische stroom.

let wel dit is hoe het volgens mij gebeurt het kan zijn dat de echte gebeurtenissen heel anders gaan

sience

zoeker

Geregistreerd aan:
07-08-2006

OFF-Line

Geplaatst 01-02-2007 om 18:10   
bedankt om je visie te delen !

deze uitleg zou wel eens kunnen kloppen.

bedankt

ReLight

Geregistreerd aan:
26-01-2002

OFF-Line

Geplaatst 03-02-2007 om 20:13   
Het huiswerk gehalte van je vraag viel wel mee hoor science, maar het is nu eenmaal zo dat we een nijpend tekort aan actieve auteurs / schrijvers/ beantwoorders hebben.

Na bijna 4 jaar NW.nl hebben wij er ook meer en andere activiteiten bij gekregen, maar geen schrijvers helaas welke contignue actief blijven.

We hebben zelfs overwogen om te gaan betalen voor antwoorden op vragen maar dat hebben we nooit ten uitvoer gebracht.
Zat er maar 48 uur in een dag, en kon ik maar zo lang wakker blijven tegen de zelfde kosten...

sience

zoeker

Geregistreerd aan:
07-08-2006

OFF-Line

Geplaatst 07-02-2007 om 15:51   
Geen probleem hoor.

Jullie leveren goed werk !
Het is goed dat jullie de jeugd helpen met hun natuurkundige vragen. google biedt namelijk niet altijd een oplossing.

Ga naar

Splatt Forum © By: Splatt.it
Version: 3.2

Elaboration time: 0.592603 seconds.

Alle logos and merknamen zijn eigendom van de respectivelijke eigenaren. The reacties zijn eigendom van de posters, en zijn daar ook verandwoordelijk voor. NWSMedia 2009.
Ons nieuws file is op te halen met backend.php of ultramode.txt
Web site engine's code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Pagina Rendering: 0.593 Seconden