D-tec-t, warmte uit hout.

Welkom op Natuurwetenschappen.nl Science Centrum
Google

Web www.natuurwetenschappen.nl
Onderwerpen

Registratie/Login Voorpagina Onderwerpen Uw profiel Nieuws inzenden Top 10
Web Links Artikel Archief Duidelijk lezen Leden Lijst Peilingen PriveBerichten
Over NW.nl Auteurs Inloggen

Google Adsence

Willekeurige Artikelen

Robots en automaten
[ Robots en automaten ]

·zweeftrein
·vraagjes ivm een dieselmotor
·E-I(n)stein op bezoek.

Gebruikers Gebeuren
Welkom, Gast
Loginnaam
Wachtwoord
(Registreer)
Lidmaatschap:
Laatste: SandraBunc
Nieuw vandaag: 110
Nieuw gisteren: 111
Algemeen: 47232

Bezoekers Online:
Bezoekers: 41
Leden: 0
Totaal: 41

Vraagbaak NW.nl

Alle vragen zijn welkom over vanalles. We hebben de vraagbaak veranderd om sneller te kunnen werken. Klik hier om je vraag te stellen:

Vraagbaak

Nu.nl Nieuws
Er is een probleem met de koppen van deze site

Forum
Zoek in de forums

[ Index ]
Laatste berichten

Night Rider: met een auto in een rijdende auto rijden - 2015-01-12 10:51 Night Rider: met e...
lichtsnelheid 0 - 2014-10-27 23:46 lichtsnelheid 0...
Vreemd gebeuren hotelschakelaar.... - 2013-08-22 00:19 Vreemd gebeuren ho...
Duur jaar bij ontstaan aarde - 2013-08-22 00:18 Duur jaar bij onts...
wisselstroomweerstand van asynchrone machine in stergrootheid - 2013-08-22 00:17 wisselstroomweerst...
Relativiteitstheorie - 2013-08-22 00:17 Relativiteitstheor...
Licht/donker - 2013-08-22 00:16 Licht/donker...
eenvoudig thuis water laten bevriezen  - 2011-06-25 13:23 eenvoudig thuis wa...
elektrolyse op schepen - 2011-06-25 13:17 elektrolyse op sch...
FM ontvangst op de maan - 2010-02-10 18:11 FM ontvangst op de...

Powered by:
Splatt Forum v3.2!

Bewerkt door: ReLight

Natuurwetenschappen.nl Science Centrum : Index NW in bedrijf

Wat is zwaartekracht ?
3 pagina's ( 1 | 2 | 3 )
Auteur Wat is zwaartekracht ?
Spacewuppy

Vinder

Geregistreerd aan:
27-10-2002

Van Friesland

OFF-Line

Geplaatst 20-07-2003 om 23:06   
Wat voor kracht is zwaartekracht volgens jou ?

Heeft het te maken met magnetisme, of misschien andere vormen van energie ?

Profiel  www  Wijzig    Qouta  
ReLight

Geregistreerd aan:
26-01-2002

OFF-Line

Geplaatst 21-07-2003 om 14:48   
Heeft dat in essentie niewt te maken met de hoeveelheid zware metalen in een voorwerp in relatie tot Adhesie en Cohesie krachten ?

Zion

zoeker

Geregistreerd aan:
13-07-2003

OFF-Line

Geplaatst 24-07-2003 om 14:12   
Zwaartekracht is een kracht op zich volgens mij en heeft in onze wereld geen rechtstreeks verband meer met de elektromagnetische kracht of de sterke en zwakke kernkracht. Sommige wetenschappers gaan er van uit dat deze vier krachten in het begin, toen de temperatuur in het heelal nog extreem hoog was, samen een kracht vormden, laten we ze oerkracht noemen.. Door het dalen van de temp zijn deze krachten opgesplist tot 4 aparte krachten. Dat heeft iets te maken met de breking van de symmetrie maar dat snap ik compleet niet. Symmetrie gaat mijn petje te boven. Maar ik denk dat er een kans bestaat dat de ze zich vergissen over het feit dat zwaartekracht zich ook heeft afgesplist van de oerkracht. Als zwaartekracht nu is een eigenschap is van de ruimte-tijd en eigenlijk geen echte kracht. Heeft Einstein niet gezegt dat de zwaartekracht ons niet naar beneden trekt maar eer dat we in een vrije val zijn, door de kromming in de ruimte-tijd die de aarde veroorzaakt. De aarde zorgt ook dat we niet verder kunnen vallen wat we ervaren als een kracht. Kun je de zwaartekracht eigenlijk wel een kracht noemen. een voorwerp onder invloed van de zwaartekracht volgt gewoon de kromming van de ruimte-tijd veroorzaakt door een ander voorwerp, maar wordt niet echt aangetrokken door dat voorwerp. Ik betwijfel daarom dat de zwaartekracht echt een kracht is.

Spacewuppy

Vinder

Geregistreerd aan:
27-10-2002

Van Friesland

OFF-Line

Geplaatst 26-07-2003 om 21:48   
Volgens de nieuwste ontdekkingen is de snelheid van de zwaartekracht gelijk aan de lichtsnelheid. Dus in theorie zijn dit ook quantumdeeltjes die wij gravitonen noemen.

Anoniem

Gebruiker niet geregistreerd
 Geplaatst 09-08-2003 om 23:46   
Deze deeltjes moeten eigenlijk dan een interactie aangaan met alle andere deeltjes. Toch ?

Wijzig    Qouta  
Thomas

zoeker

Geregistreerd aan:
20-07-2003

OFF-Line

Geplaatst 16-08-2003 om 22:15   
de zwaartekracht is de aantrekkingskracht tussen twee voorwerpen.
De gravitatiekracht of zwaartekracht is het produkt van die massa's gedeeld door het kwadraat van de afstand ts de voorwerpen maal de gravitatieconstante die steeds dezelfde is.

Maar wat is zwaartekracht dan? Ik zou het totaal niet weten.

belgiumbloke

zoeker

Geregistreerd aan:
17-08-2003

Vanbelgie

OFF-Line

Geplaatst 17-08-2003 om 21:07   
ik heb eens een voorbeeld van de zwaartekracht gelezen, in een boekje bij de "Slegte" in antwerpen, jammer genoeg heb ik het niet gekocht! wat hier in stond was het volgende: zwaartekracht is als een zwerm muggen (deeltjes) die uit alle richtingen tegelijk komen en bv een tennisbal (atoom) raken, als ergens iets in de weg staat, een emmer bv, komen uit die richting minder muggen en wordt de tennisbal meer uit andere richtingen geraakt en dus rolt hij naar de emmer toe, ziedaar zwaartekracht!
als iemand de theorie kent uit een boek, graag titel van dit boek, ik wil het kopen! als ik een titel heb kan ik het bestellen!

Anoniem

Geplaatst 04-09-2003 om 12:34   
wat zion en space wuppyzeiden klopt voor een deel. Er zijn nog kleinere deeltjes dan atomen.Dit zijn de 4 oerdeeltjes. Ze zijn bezig om hier een instalatie aan het bouwn waar mee ze het graviteit deeltje mee kunnen aantonen. dit is 1van de vier oerdeeltjes. Dit deeltje zorgt er voor dat massa's elkaar aantrekken. 1 van de andere perdeeltjes is het deeltje wat het atoom een massa zou geven.

Wijzig    Qouta  
ozzy

Denker

Geregistreerd aan:
03-02-2003

Vanarnhem

OFF-Line

Geplaatst 04-09-2003 om 12:37   
sorry had me ff niet aangemeld dus maar de bovenstaande tekst is van mij.

Profiel  www     Wijzig    Qouta  
Anoniem

Geplaatst 31-05-2004 om 21:40   

Wijzig    Qouta  
Ga naar pagina: 1 | 2 | 3

Ga naar

Splatt Forum © By: Splatt.it
Version: 3.2

Elaboration time: 0.672611 seconds.

Alle logos and merknamen zijn eigendom van de respectivelijke eigenaren. The reacties zijn eigendom van de posters, en zijn daar ook verandwoordelijk voor. NWSMedia 2009.
Ons nieuws file is op te halen met backend.php of ultramode.txt
Web site engine's code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Pagina Rendering: 0.673 Seconden