D-tec-t, warmte uit hout.

Welkom op Natuurwetenschappen.nl Science Centrum
Google

Web www.natuurwetenschappen.nl
Onderwerpen

Registratie/Login Voorpagina Onderwerpen Uw profiel Nieuws inzenden Top 10
Web Links Artikel Archief Duidelijk lezen Leden Lijst Peilingen PriveBerichten
Over NW.nl Auteurs Inloggen

Google Adsence

Willekeurige Artikelen

PHP-Nuke
[ PHP-Nuke ]

·Elektromotor vervangt Benzinemotor
·Bijna electrocutie
·Inloggen niet mogelijk
· ? Verbannen.....?
·Kennis niveau onderzoek

Gebruikers Gebeuren
Welkom, Gast
Loginnaam
Wachtwoord
(Registreer)
Lidmaatschap:
Laatste: PenneyCour
Nieuw vandaag: 22
Nieuw gisteren: 86
Algemeen: 58472

Bezoekers Online:
Bezoekers: 33
Leden: 0
Totaal: 33

Vraagbaak NW.nl

Alle vragen zijn welkom over vanalles. We hebben de vraagbaak veranderd om sneller te kunnen werken. Klik hier om je vraag te stellen:

Vraagbaak

Nu.nl Nieuws
Er is een probleem met de koppen van deze site

Forum
Zoek in de forums

[ Index ]
Laatste berichten

Night Rider: met een auto in een rijdende auto rijden - 2015-01-12 10:51 Night Rider: met e...
lichtsnelheid 0 - 2014-10-27 23:46 lichtsnelheid 0...
Vreemd gebeuren hotelschakelaar.... - 2013-08-22 00:19 Vreemd gebeuren ho...
Duur jaar bij ontstaan aarde - 2013-08-22 00:18 Duur jaar bij onts...
wisselstroomweerstand van asynchrone machine in stergrootheid - 2013-08-22 00:17 wisselstroomweerst...
Relativiteitstheorie - 2013-08-22 00:17 Relativiteitstheor...
Licht/donker - 2013-08-22 00:16 Licht/donker...
eenvoudig thuis water laten bevriezen  - 2011-06-25 13:23 eenvoudig thuis wa...
elektrolyse op schepen - 2011-06-25 13:17 elektrolyse op sch...
FM ontvangst op de maan - 2010-02-10 18:11 FM ontvangst op de...

Powered by:
Splatt Forum v3.2!

Bewerkt door: ReLight

Natuurwetenschappen.nl Science Centrum : Index NW in bedrijf

Aarde opwarming door de mens!?
4 pagina's ( 1 | 2 | 3 | 4 )
Auteur Aarde opwarming door de mens!?
Anoniem

Gebruiker niet geregistreerd
 Geplaatst 13-11-2003 om 20:50   
Quote:

On 2003-11-13 20:46, Martin.:
[Vraagbaak vraag gepubliceerd door lang uitstaand van Gast]
[Ruimtevaart Sterren en Planeten]

Ja Casper ik herken en erken jou probleem mening. Zeker door alle "groene"verenigingen wordt dit als waarheid naar voren gebracht. Maar zeker is dat niets zeker is...... Misschien is het wel een cyclus van 600 jaar, wie zal het zeggen. Kijk in 1700 hebben we een kleine ijstijd gehad. (winters die heel streng waren) Waar kwam dat dan door? Juist wie het weet mag het zeggen. Het is ook gebleken dat het zo'n 10.000 jaar geleden een totaal ander klimaat in Nederland aanwezig was. Kwam dat dan van die paar kampvuurtjes van dat handje vol mensen die toen leefden? Nee toch niet he'. Nee Casper ik ben wel de laatste die zal zeggen ,zo is het en niet anders. Dus laat de discussie maar los barsten.

[ Dit bericht is gewijzigd door: kikker op 13-11-2003 21:07 ]

Wijzig    Qouta  
kip133

zoeker

Geregistreerd aan:
03-11-2003

VanOss

OFF-Line

Geplaatst 14-11-2003 om 15:52   
Nou, ik zal maar vast beginnen met een onderwerpje, aangezien het nog niet zo druk is..Dit is een onderwerp waar iedereen wel een meming over heeft denk ik, namelijk de stijging van de zeespiegel. Maar zou de zeespiegel wel stijgen als ijs van de ijskappen smelten? Dit is uit mijn onderzoek naar voren gekomen:
Stijging van de zeespiegel:
Het idee over de stijging van de zeespiegel door de opwarming van de aarde is een onwaarheid die iedereen met enig natuurkundig inzicht moet kunnen weerleggen. Het is een feit dat ijs een grotere dichtheid heeft als water, dit is ook de reden dat bijvoorbeeld een potje gevuld met water knapt als het bevriest. Een ander feit is dat de ijsmassa’s van het poolijs zich grotendeels onder water bevinden. Van een hele ijsberg bevindt zich maar 10 % boven het wateroppervlak. Als deze ijskappen gaan smelten, wordt het volume niet groter maar juist kleiner. De zeespiegel daalt dus in plaats van het stijgen zoals de meeste mensen denken. Door onderzoekers wordt dit ook wel de wet van Archimedes genoemd.
Lijkt me een aardige eerste stelling, ben zeer benieuwd wat de anderen ervan vinden, ik hoor het graag!
MVG
Casper B.

Profiel  www     Wijzig    Qouta  
robijn

zoeker

Geregistreerd aan:
31-12-2003

OFF-Line

Geplaatst 31-12-2003 om 01:23   
Quote:

Je idee over de dichtheid van het water is niet helemaal juist.

Water heeft geen lineair verloop qua dichtheid (eerder parabolisch). Water heeft een maximale dichtheid van 1,00 kg/dm en dit bij 4C.
De dichtheid van water daalt als de temperatuur zowel stijgt als daald. (Hierdoor is het mogelijk dat het ijs boven op het water komt te liggen. Omdat ijs(=0,917 kg/dm) een een kleinere dichtheid heeft)
(Het volume is dus het kleinst bij 4C)

Als de zee met een paar graden toe of afneemt, kan dat dus wel een groot gevolg hebben qua volume dat veranderd.
Ook als het ijs van de polen smelt, verkleind het volume wel, maar de wat boven het water ligt, smelt ook. Op de noordpool is alleen maar zee, maar op de zuidpool is er land onder het ijs, en dat komt dan wel in zee, en de zeespiegel stijgt.

Wat is nog een gevolg is, als het ijs wegsmelt op de zuidpool, is dat het gewicht op het land weg is. Dit kan als gevolg geven dat de inwendige structuur van de aarde veranderd (de platentechtoniek of hoe schrijf je dat).

Een ander gevolg dat al gemeten is op de noodpool: door het wegsmelten is er een onevenwicht onstaan door het draaien van de aarde. De aarde draait nietmeer rond zijn as, zoals het zou moeten. Er ontaat elk jaar een kleine afwijking, die toch altijd maar groter wordt.

Wij gebruiken nu ook ineens een helehoop brandstof dat opgeslagen was in de aarde (olie, benzine, aardgas, ...)
We zijn dat nu allemaal aan het verbranden in zeer korte tijd, waar de natuur miljoenen jaren over doet, wat als gevolg heeft dat de aarde niet anders kan doen dan opwarmen (volgens mij).
Er is ook nog een theorie, door het verbranden onstaat er veel C02 (koolstofdioxide). Dit zou ervoor zorgen dat de aarde trager zou draaien... (heel miniem waren deze beweringen)

Dit is alles wat ik me nog herinner over dit onderwerp.

Groetjes, hopelijk heb je er iets aan

Profiel  www  Wijzig    Qouta  
Leonias

zoeker

Geregistreerd aan:
15-12-2003

VanMook

OFF-Line

Geplaatst 01-01-2004 om 19:56   
Ik weet niet of de aarde opwarmt door de mens of niet, daarvoor heb ik te weinig informatie, het is gewoon een grote rekensom die je moet maken.

Maar volgens mij kun je jezelf ook de vraag stellen, al komt het door de mens dat de aarde opwarmt, is dat dan zo erg???

Het kan zijn dat het door de natuur komt, en het kan dat het door de mens komt. Is het dan zo dat als het natuurlijk is niet erg is, maar bij de mens wel????

Ik vind van niet, en ik denk dat de natuur altijd een beetje schommeld, kwa klimaat betreft. En ik zie hier het probleem helemaal niet van, of het nou door de mens komt of niet.

Greetz Leon

[ Dit bericht is gewijzigd door: Leonias op 01-01-2004 20:03 ]

Profiel  www  Wijzig    Qouta  
Anoniem

Geplaatst 27-01-2004 om 21:31   
Als de opwarming veroorzaakt is door de mens, kan de mens er ook terug wat aan doen, of kan de opwarming verhinderd worden; dat is volgens mij het belangrijkste om te weten of het de mens of de natuur is die de aarde opwarmt.

G-vo

Wijzig    Qouta  
Anoniem

Geplaatst 18-02-2004 om 15:57   
Er wordt ook gezegd dat koeien wel eens een groot aandeel in het broeikaseffect zouden hebben, vanwege hun hoge uitstoot van methaan (waar dat vandaan komt moet ik wel niet uitleggen zeker? ).

Verder denk ik niet dat de mens zelf veel te maken heeft met de opwarming van de aarde. Volgens mij is het nu eenmaal zo. Als je naar geologische tijdlijnen kijkt, zie je dat het hier nog al eens behoorlijk heet is geweest. Zo heet dat er zelfs geen ijskap was. Ik denk dus dat het gewoon een niet te stoppen natuurlijk fenomeen is. Wat natuurlijk niet wegneemt dat er problemen zullen komen, en dat al die CO2 uitstoot helemaal niet gezond is.

Nog anderen beweren dat deze temperatuursstijging een nieuwe ijstijd inluidt (bij de vorige was er eerst ook een temperatuurstijging.).

Wijzig    Qouta  
Anoniem

Geplaatst 22-02-2004 om 22:10   
komaan de mens is de schuld van alle opwarming we hebben bijna alle bomen gekapt dit is minder schaduw op het aard oppervlak dus opwarming we verbranden massaal energie zoals kerncentrales om daarna een lamp aan te steken nog eens verwarming onze autos onze lichaams temperatuur de bevolking is massaal gestegen de laatste jaren plus onze giftige gassen branden ons beschermings veld tegen de zon weg de ozon
en jullie geven die arme koeien de schuld
de enige oplossing is bevolkings uitdunning op massale schaal .... heatler help ons met het bouwen van concentratie kampen

Wijzig    Qouta  
Anoniem

Geplaatst 07-03-2004 om 18:15   
Heey iedereen ff iets zzeggen ..waarom willen we niet toegven dat wij het zijn?...alles zegt toch dat wij het zijn maar niemand stopt ons!!....We moeten stopppen met auto's bussen vliegtuigen! al dat soort dingen ..dat maakt de aarde stuk

En geef dan niet de aarde de schuld ...omdat we zelf te bag sijn om de waarheid onderogen te zien ..dat wij degene zijn die het kapotmaken..er is bewezen dat de aarde -als we zo doorgaan-na 100 jaar te warm zou worden omdat de kracht van de zon ons naar hem toetrekt ..en de zin kan dat uitvoeren om dat onze aarde gene bescherming meer heeft tegen de zon ...EN DT KOMT DOOOR ALLE UITLAAT GASSEN !!...

Wijzig    Qouta  
sebh

zoeker

Geregistreerd aan:
24-03-2004

OFF-Line

Geplaatst 24-03-2004 om 18:43   
De mens is nog maar een kort moment in de geschiedenis in staat om na te denken en te onderzoeken.
Toch worden er over de nano seconde dat we dit doen al geweldige conclusies getrokken, zoals over de opwarming der aarde.

Natuurlijk dragen we ons steentje bij de vraag is echter hoeveel t.o.v. een eventueel onbegrepen natuurlijk proces.

Voor de aardkloot zelf maakt het niet uit die vind zijn weg wel.
Het probleem van de mensheid is dat grosso modo de huidige toestand wil "bevriezen".

- geen klimaatveranderingen
- er mogen geen planten/diersoorten meer uitsterven
- etc.

Laat toch los alles "evolueert" al tijden met of zonder de mens en zijn idee van eeuwige aanwezigheid.

Profiel  Wijzig    Qouta  
Anoniem

Geplaatst 25-03-2004 om 11:48   
Eeeuh Hoi allemaal. Ik wil reageren op alle antwoorden die binnen zijn gekomen in deze forum. Jullie allemaal hebben gelijk. Maar !!! onthoud dat zonnevlekken ook een rol heeft in het veranderen van de klimaat. Bewezen is dat er in de ijs tijd heelveel zonnevlekken waren. Maar of het klopt weet niemand.

Wijzig    Qouta  
Ga naar pagina: 1 | 2 | 3 | 4

Ga naar

Splatt Forum © By: Splatt.it
Version: 3.2

Elaboration time: 0.520088 seconds.

Alle logos and merknamen zijn eigendom van de respectivelijke eigenaren. The reacties zijn eigendom van de posters, en zijn daar ook verandwoordelijk voor. NWSMedia 2009.
Ons nieuws file is op te halen met backend.php of ultramode.txt
Web site engine's code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Pagina Rendering: 0.520 Seconden